Ruoka

5 x kesäruokaa

19.6.2018
kesäruokaa Loviisassa

Tekee mieli sit­ten silakkapi­hve­jä, sushia tai vaik­ka kun­non Tik­ka Masalaa – täältä niitä saa!

Café Saltbodan

Var­ma kesän merk­ki on, kun Café Salt­bo­dan avaa oven­sa Laivasil­lal­la.  Salt­bo­danin teras­sil­la vienos­sa mer­itu­u­lessa lei­jailee kuu­luisien silakkapi­hvien tuok­su, ja jos­sain lähistöl­lä joku ter­vaa puista venet­tä. Kalaruok­ien ystäville Salt­bo­danin saaris­to­lais­pöytä on aivan must!

Laivasil­ta 4, Face­book: Café Salt­bo­dan

Pahuna

Lovi­isan oma nepalilainen rav­in­to­la ihas­tut­taa laa­jal­la valikoimal­la ja sydämel­lisel­lä palvelul­la. Ja se pehmeä, ihana naan-leipä – with extra gar­lic, please!

Mar­i­ankatu 20, ravintolapahuna.fi

Oishi Sushi

Lovi­isan rav­in­to­la­maail­man uusim­man tulokkaan Oishi Sushin ruo­ka on nimen­sä mukaises­ti herkullista. Nigir­it, makir­ul­lat ja kiinalainen buf­fet täyt­tävät lau­tasen tuos­sa tuokios­sa – ja nopeasti se myös tyh­je­nee. Ter­ve­tu­loa Oishi!

Kuningattarenkatu 11, II krs, Face­book: Oishi Sushi Lovi­isa

Sakura

Torin laidal­la sijait­se­va Saku­ra on lounas­ta­jien lemp­pari. Saku­ran bravu­uri, itsete­hdyt falafe­lit keräävät nälkäisiä sui­ta jonok­si asti, joten falafelpäivänä kan­nat­taa Saku­raan suun­na­ta hyvis­sä ajoin! Muista myös sushiper­jan­tait!

Bran­den­steininkatu 11, sakuracatering.com

Ölvin

Alakaupun­gin oma krou­vi Ölvin avaa kesäkaudel­la uusin voimin. Uusien vetäjien myötä uusi menu on pul­lol­laan rehtiä teras­siruokaa mehe­vistä pihveistä raikkaisi­in salaat­tei­hin. Ruokaa, juo­maa ja ren­toa kesä­fi­ilistä, niistä on Ölvin tehty!

Mar­i­ankatu 1, Face­book: Oy Ölvin Ab

Koon­nut  Fanni Fagerudd Kuvat Päivi Ahvo­nen,  Fanni Fagerudd, Kalevni Ketolu­o­to