Kulttuuri

Kuningas saapuu Loviisaan – 1700-luvun Kievaripäivät 2.–3.7.2016

1.7.2016

Ohjel­malliseen kievaripäivään kuu­luu hol­likyyte­jä hevoskär­ry­il­lä Lovi­isan kaduil­la ja kujil­la, kuningas Adolf Fredrikin saa­pumi­nen, sop­paa ja muu­ta särv­in­tä, 1700-luvun kapis­tusten myyn­tiä, Lida Leon­ti­nen soit­tamia menuet­te­ja, mam­sel­lien ja piiko­jen juoru­ja, soti­laiden äkseer­aus­ta, cuc­cu-kort­tipelin pelaamista ja keilailua 1700-luvun malli­in.

Sun­nun­tain 3.7. ohjel­ma on suun­nat­tu eri­tyis­es­ti lap­siper­heille: luvas­sa on silmänkään­täjän esi­tyk­siä kel­lo 13 ja 15 sekä kel­lo 12–14 mata­mi Wend­lan työ­pa­ja, jos­sa tehdään yhdessä paperisia ruusu­ja. Paperiru­usu­ista kootaan ruusukru­unu, joka lahjoite­taan kuningas Adolf Fredrikille.

Lovi­isan Kaupun­gin Hyvät Asukkaat ry jär­jestää kievaripäivät 2.–3.7.2016 kel­lo 12–17 Pilas­te­rien pihapi­iris­sä Lovi­isan van­has­sa kaupungis­sa, Sepänku­ja 8, Lovi­isa.

www.facebook.com/kuningassaapuu